Οι 6 καθημερινές συνήθειες ενός επιτυχημένου dj

Το επάγγελμα του dj, μπορεί να φαίνεται σε όλους ως κάτι το μαγευτικό. Όμως τι κάνει ένα dj / παραγωγός, πριν ή μετά το dj set; Τα βασικά είναι να ενημερώνεις συνέχεια την προσωπική σου δισκοθήκη, να γνωρίζεις και να συζητάς με τους σωστούς ανθρώπους για ότι αφορά τα gigs και την μουσική και να γνωρίζεις βασικές τεχνικές πάνω στο djing.

Όμως υπάρχουν και 6 καθημερινές συνήθειες που ακολουθεί ένα επιτυχημένος dj, που τον κάνουν να ξεχωρίζει από όλους τους υπόλοιπους. Ποιες είναι αυτές;

1ον: Ακολούθησε ένα πρόγραμμα

Δουλεύεις αρκετά βράδια την εβδομάδα, πιθανόν σε διαφορετικά μέρη και venues. Σίγουρα σου έχει τύχει να έχεις μπερδέψει κάποιο club με ένα άλλο ή να θυμάσαι λάθος ημερομηνίες για το που θα παίξεις. Το να ακολουθείς καθημερινά ή και εβδομαδιαία ένα πρόγραμμα, είναι βασικό για να μη χαθείς και δείξεις αντιεπαγγελματίας. Επίσης μη φτιάχνεις το πρόγραμμα σου σύμφωνα με τις ανάγκες των άλλων (ειδικότερα των επιχειρηματιών), αλλά να φτιάχνεις το πρόγραμμα σου όπως βολεύει εσένα. Μη ξεχνάς, 2 καρπούζια σε 1 μασχάλη δεν χωράνε…

2ον. Κάνεις πρακτική στο σπίτι σου

Θες το djing να είναι η δεύτερη σου φύση; Τότε το πρωί (ή όποια ώρα) ξυπνάς, το πρώτο πράγμα που θα κάνεις είναι να μιξάρεις!  Οι ειδικοί λένε πως αν θες κάτι να σου γίνει συνήθεια, πρέπει να το κάνεις κάθε ημέρα για 3 εβδομάδες). Έχεις ακούσει για κάποια νέα τεχνική mixing; Θες να μιξάρεις νέα τραγούδια μεταξύ τους; Κάντο με το που ξυπνήσεις! Απλά να έχεις έτοιμα τα μηχανήματα σου, για να μη τα κάνεις τελευταία στιγμή και χάνεις χρόνο.

3ον. Να αναρωτηθείς ποιος είναι ο σημερινός σου στόχος

Όλοι οι djs θέλουν καθημερινά να πηγαίνουν καλύτερα. Να μαθαίνουν περισσότερα πράγματα, να παίζουν σε καλύτερα μαγαζιά και φυσικά να πληρώνονται καλύτερα. Όμως ποιος είναι ο δικός σου στόχος; Όταν δεις ότι κολλάς κάπου, κάθησε, ηρέμησε και σκέψου ποιο πράγμα θα μπορούσες σήμερα να κάνεις, για να φτάσεις ένα βήμα πιο κοντά στον μεγάλο στόχο που έχεις θέσει. Όχι 2 ή 3 πράγματα αλλά 1. Σίγουρα σκέφτεσαι καθημερινά δεκάδες πράγματα που μπορείς να κάνεις για να φτάσεις στον στόχο σου, όμως η καλύτερη μέθοδος είναι ένα την φορά. Και ακόμα καλύτερα: Θα ορίζεις ένα χρονικό διάστημα κάθε ημέρα, όπου θα κλείνεις smartphones και social media και για 1-2 ώρες θα αφοσιώνεσαι να φτάνεις τον καθημερινό μικρό σου στόχο (πχ να μάθεις να μιξάρεις με βινύλιο.)

4ον. Προγραμμάτισε την επόμενη ημέρα, το προηγούμενο βράδυ

Ήδη έχεις ξεκινήσει να φτιάχνεις ένα πρόγραμμα, καθημερινό ή εβδομαδιαίο. Τώρα μπορείς να φτιάχνεις και ένα πρόγραμμα με ότι έχει να κάνει με το djing (promotion, social media κτλ). Έχοντας καθημερινά τόσα πράγματα στο κεφάλι σου, ξεχνάς. Έτσι, το βράδυ πριν κοιμηθείς, γράψε στον υπολογιστή σου πως την επόμενη ημέρα, την τάδε ώρα θα επικοινωνήσω με τον μάνατζερ μου ενώ την δείνα ώρα θα ποστάρω στο facebook το νέο μου gig. Μόλις τελειώσει η μέρα, τσεκάρεις να δεις αν τα έκανες και προγραμματίζεις την επόμενη! Πως λέει η Φουρέιρα, Party Sleep Repeat; Ε κάτι τέτοιο… 😉

5ον. Ανακάλυψε νέες μουσικές

Θυμάμαι τον εαυτό μου όταν ήμουν 15 χρονών, να κατεβαίνω στο δισκοπωλείο του Πάτση ή στο Blow up, να ψάχνω και να ακούω με τις ώρες νέα τραγούδια, παρόλο που δεν ήμουν dj. Τώρα στα 34 μου χρόνια, έχοντας ένα σωρό πράγματα στο κεφάλι μου κάθε ημέρα, αν δεν βάλω πρόγραμμα να ακούσω νέα τραγούδια, δεν θα το κάνω ποτέ. Έτσι, πολύ απλά, λέω πως κάθε ημέρα για μισή ώρα, θα ψάχνω και θα ακούω νέες κυκλοφορίες. Θα μου πεις μισή ώρα είναι λίγο. Αν το κάνεις κάθε ημέρα, πίστεψε με θα ακούς εβδομαδιαία πολλά τραγούδια και θα είσαι up to date. Απλά βάλε στον browser σου, σε έναν φάκελλο, τα Site που μπαίνεις για να ανακαλύψεις μουσική και πάρτα με την σειρά! Επίσης κάτι άλλο που βοηθάει εμένα, είναι το Shazam. Παρόλο που ξέρω αρκετά τραγούδια που παίζονται στο ραδιόφωνο, τα κάνω tag για να τα θυμηθώ όταν θα έρθει η ώρα για τα downloads.

6ον. Μάθε μία νέα τεχνική

Νομίζεις πως ξέρεις όλα τα κόλπα και τις τεχνικές των djs, σε όλο τον κόσμο; Μάλλον έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου, γιατί πάντα υπάρχει κάτι νέο να μάθεις! Σου αρέσουν τα remixes -new edits; Μάθε πως να φτιάχνεις το δικό σου remix. Σου αρέσουν οι ακαπέλλες ; Μάθε πως να τις μιξάρεις σωστά. Το digitaldjtips.com, από όπου πήρα και την ιδέα του άρθρου, έχει μία κατηγορία όπου την ονομάζει DJ Courses. Εκεί θα βρεις αρκετά ενδιαφέροντα άρθρα, για να σε κάνουν καλύτερο dj!

Κλείνοντας να θυμάσαι το εξής: Για να γίνεις επαγγελματίας dj / παραγωγός, δεν χρειάζεται να τρέξεις 100αρι, αλλά μαραθώνιο. Με μικρά και σταθερά βήματα, γίνεσαι καθημερινά καλύτερος dj!

Dreamers Inc. & Roni Iron – Alexandria new single

Το godisadj.gr έχει την τύχη να ακούει καθημερινά εκατοντάδες tracks κάθε εβδομάδα, λίγα είναι όμως αυτά που μπορούν να σε αφήσουν κυριολεκτικά με το στόμα ανοικτό. Γιατί σίγουρα το να αποφασίσεις να «ντύσεις» με ατμοσφαιρικά house beats την υπέροχη απαγγελία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη σε ένα από πιο συγκινητικά ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη, το «Η Πόλις», θέλει θάρρος, ταλέντο και φυσικά μουσική αλλά και γενικότερη παιδεία.

Οι Dreamers Inc με τον Roni Iron τα διαθέτουν στο έπακρο όλα αυτά και έτσι εγένετο το Alexandria. Για όσους δε γνωρίζουν, η Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου ήταν η πόλη που γεννήθηκε ο μεγάλος έλληνας ποιητής και η έμπνευση για να γράψει τους υπέροχους στίχους του ποιήματος «Η Πόλις». Ακούγοντας ξανά και ξανά το teaser του Alexandria, μόνο μια λέξη μας έρχεται στο μυαλό: Θαυμασμός! Και ειδικά αν σκεφτείς ότι οι δημιουργοί απέκτησαν τα επίσημα δικαιώματα για να χρησιμοποιήσουν την απαγγελία της Καραμπέτη από τις εκδόσεις «Οδός Πάνος».

Η αμοιβή του DJ – Μία πονεμένη ιστορία…

Είμαστε σίγουροι πως όλοι οι συνάδερφοι DJ λίγο ή πολύ μελαγχολούμε, όταν διαβάζουμε για superstar DJs που αμοίβονται με δεκάδες χιλιάδες δολάρια για λίγες ώρες πίσω από τα decks. Ειδικά τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, το DJing είναι από τα πολλά επαγγέλματα που τα επηρέασε με άσχημο τρόπο η οικονομική κρίση, σε τέτοιο βαθμό ώστε να αλλάξουν τελείως τα δεδομένα της δουλειάς μας. Μην ξεχνάμε ότι μέχρι πριν κάποια χρόνια, ένας DJ, αν φυσικά ήταν καλός, μπορούσε να προσληφθεί νόμιμα ως resident σε κάποιο club ή bar και να εργάζεται εκεί όλες τις μέρες της εβδομάδας. Όπως επίσης και τα πρωινά σε κάποια δισκογραφική, ραδιόφωνο ή εταιρία με μουσικές υπηρεσίες. Πλέον όσο μουσικόφιλος ή καλός DJ και αν είναι κάποιος, οι θέσεις αυτές πολύ απλά δεν υπάρχουν.

Έτσι λοιπόν αναγκαστήκαμε όλοι όσοι ασκούμε επαγγελματικά το DJing, να εργαζόμαστε πλέον ως freelancers. Γιατί ακόμα και οι συνάδελφοι που παίζουν κάθε Παρασκευή και Σάββατο σταθερά σε ένα συγκεκριμένο club, έχουν θεωρητικά τη δυνατότητα να κανονίσουν αλλού εμφανίσεις ή events τα υπόλοιπα βράδια. Γράφουμε «θεωρητικά» γιατί πλέον τα πράγματα είναι τόσο δύσκολα που και τα 2-3 μεροκάμματα την εβδομάδα θεωρούνται πολυτέλεια, όταν αρκετοί συνάδερφοί μας είναι χωρίς καθόλου δουλειά. Και όσοι έχουν ακόμα δουλειά, σίγουρα το μεροκαμματό τους έχει μειωθεί από το γεγονός ότι υπάρχουν πλέον χιλιάδες DJs και μεγάλος αριθμός μαγαζιών που δεν έχουν κόσμο και χρησιμοποιούν άλλες μεθόδους πέραν της καλής μουσικής για να γεμίσουν.

Σίγουρα σε κανέναν επαγγελματία DJ δεν αρέσουν τα χαμηλά μεροκάμματα και η μείωση των ημερών αλλά και των θέσεων εργασίας. Μόνο όμως με ψυχραιμία και καθαρό μυαλό μπορούμε να κινηθούμε σωστά ώστε βγούμε κάποια στιγμή τουλάχιστον ατομικά από αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Μετά λοιπόν από πολύ σκέψη και εμπειρία δεκαετιών, ένα και μόνο συμπέρασμα είναι σίγουρο και μπορεί σε αυτό να βασιστεί κάποιος ώστε να χαράξει την προσωπική του στρατηγική: Ο DJ θα πληρωθεί παραπάνω, μόνο αν η επιχείρηση βγάλει παραπάνω χρήματα χάρη σ’αυτόν.

Αυτή η πραγματικότητα δυστυχώς πολλές φορές αποδεικνύεται σκληρή και μας στενοχωρεί ιδεολογικά. Γιατί όταν η καλή μουσική δεν έχει την οικονομική ανταπόκριση που θα της άξιζε, δυστυχώς και ο DJ δεν πληρώνεται αναλόγως. Στο άλλο άκρο υπάρχουν άνθρωποι που το παίζουν DJs χωρίς να είναι, κλείνουν gigs και βγάζουν χρήματα, για τον απλούστατο λόγο ότι «φέρνουν λεφτά» με άλλους τρόπους πέραν της καλής μουσικής. Mία topless «DJ» ή ένας celebrity πίσω από τα decks, θα προσελκύσουν κάποιο επιπλέον κόσμο το βράδυ που θα εμφανιστούν. Ένας «DJ» που κάνει παράλληλα και P.R. θα κλείσει κάποια επιπλέον τραπέζια το βράδυ εργασίας του. Τέλος σε μία Ελλάδα που δεν ξέρουμε τι θα μας ξημερώσει και επί τόσα χρόνια κάθε τρεις και λίγο «χρεοκωπούμε» και «βγαίνουμε από το ευρώ», κανείς επιχειρηματίας όσο υγιής και αν είναι δεν μπορεί να καταστρώσει επενδυτικό πλάνο για το club του πέραν της μίας σεζόν. Δεν είναι δηλαδή όπως παλιά που το κάθε club επένδυε σε έναν καλό resident DJ, χτίζοντας έτσι ταυτότητα και πελατεία με τον ουσιαστικότερο και πιο σοβαρό τρόπο.

Έχοντας λοιπόν στο μυαλό μας το μοναδικό σίγουρο δεδομένο, ότι αργά ή γρήγορα θα πληρωθούμε καλά μόνο αν προσφέρουμε το κάτι παραπάνω στο μαγαζί που παίζουμε, σίγουρα γλυτώνουμε από αρκετές κακοτοπιές και με λίγη τύχη είναι θέμα χρόνου να το καταφέρουμε. Κατ’αρχήν επιλέγουμε (όσο είναι εφικτό αυτό) τον κατάλληλο τύπο μαγαζιού. Γιατί σε μία καφετέρια και η καλύτερη μουσική να παίζεται, έχει δυστυχώς συνοδευτικό χαρακτήρα και λίγοι θα την εκτιμήσουν πίνοντας τον καφέ τους ώστε να ξαναέρθουν λόγω της μουσικής. Σε ένα club που βασίζεται στα P.R. και στα parties και ο κόσμος το επιλέγει γιατί είναι trendy ή απλά επειδή μαζεύει πολύ κόσμο (Ελλαδάρα!), πάλι η μουσική δυστυχώς έχει συνοδευτικό χαρακτήρα στα μάτια του επιχειρηματία. Σε ένα club ή ένα bar όμως που ο DJ είναι αυτός που θα κρατήσει τον κόσμο αρκετή ώρα παραπάνω, θα τον διασκεδάσει και το σημαντικότερο για τον επιχειρηματία θα αυξήσει πολύ την κατανάλωση, εκεί ο DJ αξίζει και πρέπει να πληρωθεί καλά. Γιατί πολύ απλά θα έχει δουλέψει και ο ίδιος πολύ παραπάνω για να τα κάνει όλα αυτά καλύτερα από το μέρο όρο των συναδέλφων του.

Στην τελευταία και μόνο περίπτωση, σε ένα club ή bar δηλαδή που είναι έτσι στημένο ώστε o DJ με την απόδοσή του να μπορεί να κάνει τη διαφορά, οφείλουμε για τον αυτοσεβασμό μας να διεκδικήσουμε τα χρήματα που μας αξίζουν. Φυσικά το ιδανικότερο είναι να τα διεκδικούμε εξ’αρχής με το που θα κάνουμε την οικονομική συμφωνία, δείχνοντας όμως πρώτα στην πράξη και όχι στα λόγια ότι μπορούμε να προσφέρουμε το κάτι παραπάνω σε σχέση με τους υπόλοιπους. Αυτό θα το δείξουμε είτε από το πρώτο «δοκιμαστικό» βράδυ, είτε από τον πρώτο «προσωρινών χαμηλών αποδοχών» μήνα. Προφανώς αν ο επιχειρηματίας στην πορεία της συνεργασίας μας αυτής αποδειχτεί αχάριστος ή ότι έχει σκοπό να μας εκμεταλλευτεί, εμείς δεν πρέπει να κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια.

Από την άλλη επειδή τα πράγματα είναι πολύ σχετικά και διαφέρουν από περίπτωση σε περίπτωση, θα ήταν λάθος να επαναπαυτούμε στην πολύχρονη εμπειρία μας, στον πανάκριβο εξοπλισμό μας, ή στα χιλιάδες τραγούδια που έχουμε στο usb και τον σκληρό μας. Όλα αυτά έχουν νόημα ΜΟΝΟ αν κάνουν τη διαφορά στην πράξη μέσω του παιξίματός μας. Τονίζουμε το «στην πράξη» γιατί επίσης είναι κανόνας ότι όλα τα μαγαζιά δεν «ταιριάζουν» σε όλους τους DJs, με αποτέλεσμα να μην αποδίδει κάποιος στα ίδια υψηλά επίπεδα παντού. Και σίγουρα έχει μεγάλη διαφορά τις υπόλοιπες μέρες να παίζουν κορυφαίοι DJs και ο πήχης του επιχειρηματία και του κόσμου να είναι ήδη ψηλά, από το να παίζουν μέτριοι-κακοί DJs και ο καλός DJ αυτόματα να αντιμετωπιστεί σαν θεός.

υ.γ. Καθαρά ως ο συντάκτης του άρθρου (χωρίς να εκπροσωπώ την επίσημη άποψη του www.godisadj.gr), δεν αναφέρομαι καθόλου στο περιβόητο συνδικάτο των DJs που μερικοί συνάδελφοι υποστηρίζουν ότι όταν δημιουργηθεί θα ελέγξει τα μεροκάμματα κλπ. Ο λόγος είναι γιατί η δουλειά μας δεν έχει σχέση π.χ. με αυτή του σερβιτόρου, που πάνω-κάτω όλοι την ασκούν με τον ίδιο τρόπο, ή π.χ. του ηθοποιού που όλοι έχουν σπουδάσει κάποια χρόνια πριν παίξουν τον πρώτο τους ρόλο. Ούτε είναι σωστό να γίνουν μέλη σε αυτό το συνδικάτο όλοι οι χιλιάδες έλληνες που δηλώνουν DJs, ούτε μπορούν να οριστούν συγκεκριμένα δίκαια κριτήρια επιλογής, ακριβώς λόγω των πολλών παραμέτρων και ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζουν τη δουλειά του DJ.

Menelaos Koutsakos για το godisadj.gr

Οι Bang La Decks… λένε Aide!

Οι Bang La Decks, ένα από τα duo Ελλήνων παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής, που εξάγουν μουσική (Kuedon, Utopia, Zouka) δημιούργησαν το 4ο single τους, με τον τίτλο Aide, εμπνευσμένοι από την Βαλκανική μουσική, η οποία γνωρίζει μεγάλη επιτυχία τους τελευταίους μήνες και με σκοπό να κάνουν πανικό στα clubs.

Οι Bang La Decks είπαν πως“Το Aide είναι ένα καθαρά club track. Όπως κάθε φορά έτσι και τώρα φτιάξαμε ένα πολύ διαφορετικό track που ελπίζουμε να αρέσει στον κόσμο”.

Οι Bang La Decks έχουν λάβει υποστήριξη από τεράστια ονόματα στον χώρο της παγκόσμιας dance σκηνής, όπως Avicii, Afrojack, Benny Benassi και άλλων. Το track τους “Utopia” εκτός από το ότι συμπεριλήφθηκε στο soundtrack του No1 Video Game παγκοσμίως, του FIFA 2015 στα τέλη του 2014, πρόσφατα η τραγουδίστρια της Warner Music, Sevyn Streeter κυκλοφόρησε το νέο της single “How Bad Do You Want It” το οποίο περιέχει sample από την τεράστια επιτυχία των Bang La Decks και ακούγεται στο soundtrack της νέας πολύ-αναμενόμενης ταινίας “Fast & Furious 7”.

Τα singles των Bang La Decks τους έχουν κυκλοφορήσει σε κάθε γωνιά του πλανήτη μέσω κορυφαίων dance labels στον κόσμο, έχοντας πάνω από 20 εκατομμύρια views στο YouTube και αμέτρητα sold out shows στην Ελλάδα και το εξωτερικό, οι Bang La Decks επέστρεψαν βάζοντας φωτιά στα dancefloors.

Το Aide βάζει γερά τις βάσεις ως το Club Hit του καλοκαιριού και κατ’επέκταση της χρονιάς!

CREDITS

Music: Bang La Decks
Lyrics: Bang La Decks
Cover Artwork: Maria Delakou

Τα 14 πράγματα από το Dj-ing που σε αλλάζουν για πάντα

Το να είσαι DJ, φυσικά είναι κάτι το φανταστικό. Όμως το ξέρεις ότι μπορεί να σου αλλάξει τον τρόπο συμπεριφοράς σε αρκετά πράγματα της καθημερινότητας σου, για πάντα;

Τι εννοώ:

1ον: Πας σε ένα νυχτερινό μαγαζί (bar, club, μπουζούκια) και δεν περνάς καλά! Αυτό γιατί, με το που μπαίνεις με την παρέα σου στο club, κατευθείαν αρχίζεις να παρατηρείς και να κριτικάρεις τα πάντα. Σε ποια θέση είναι ο DJ, το σύστημα ήχου του club και πολλά άλλα. Έτσι, αντί να πιεις το ποτό σου με την παρέα σου και να διασκεδάσεις, γίνεσαι σιγά σιγά, χωρίς να το καταλάβεις, ο «περίεργος» της παρέας… (Εκτός και αν και αυτοί είναι djs… 😉 )

2ον: Μόλις πηδάει ένα cd, σε ενοχλεί κατευθείαν! Εντάξει μπορεί σε club δύσκολα να πετύχεις πλέον dj που να παίζει με cd (και ειδικά να μη καταλαβαίνει πότε αυτό πηδάει), όμως σκέψου το εξής: Είσαι σε ένα καλό εστιατόριο με την σχέση σου. Και ακούς το cd να πηδάει. Σκέφτεσαι φωναχτά (τι γίνεται εδώ, τόσο καλό μαγαζί και να μη δίνουν λίγη βάση παραπάνω στην μουσική;) Εκεί τρως μία κλοτσιά κάτω από το τραπέζι από την καλή σου και συνέρχεσαι…

3ον: Ένα κακό ηχείο, το καταλαβαίνεις από χιλιόμετρα μακριά! Είσαι στην Χαλκιδική. Μία χαλαρή καθημερινή ημέρα του Αυγούστου, στο beach bar που συχνάζεις. Εκεί που πίνεις τον καφέ σου, ακούς από την απέναντι παραλία, ένα άλλο beach bar να παίζει δυνατά μουσική μέσω ενός χαλασμένου ηχείου ή απλά να παίζει τόσο δυνατά που παραμορφώνει. Μπορείς να χαλαρώσεις; Μέχρι να φύγεις από το beach bar, σε καμία περίπτωση!

4ον: Δεν μετράς πλέον πέρα από το 4! Όχι ότι ξέχασες να μετράς. Εννοώ πως όποια μελωδία και αν ακούσεις και σου αρέσει, μετράς από μέσα σου τον ρυθμό «1,2,3,4» Πας με το beat δηλαδή ή σκέφτεσαι τα πόσα bpm είναι το τραγούδι και με ποιο μπορείς να το συνδυάσεις μετά. Σκέτη τρέλα δηλαδή…

5ον: Δεν μπορείς να ακούσεις ένα τραγούδι, χωρίς να σκεφτείς την αλλαγή. Εδώ κολλάει η τελευταία πρόταση από το 4. Ακούς από τον dj το τάδε τραγούδι, ακολουθεί το δείνα και δεν σου αρέσει η αλλαγή! Λες «γιατί το έβαλε αυτό;» αντί να σκεφτείς πως δεν παίζεις εσύ μουσική… (όπως επίσης σε ενοχλεί η ταχύτητα που βάζει ένας dj το τραγούδι, άλλος βάζει το 128 bpm στο 130 bpm και άλλος το 128 bpm στο 140 bpm!)

6ον: Ακούς «λάθη» στις αλλαγές ενός dj, όταν οι άλλοι νομίζουν πως είναι φοβερός. Βέβαια, οι έμπειροι και επαγγελματίες djs, μπορεί μεν να ακούν τα λάθη στις αλλαγές που κάνει ο dj του μαγαζιού, όμως έχουν μάθει να μη τα λένε φωναχτά (γιατί και οι djs είναι άνθρωποι και μπορεί να τους ξέφυγε μία αλλαγή)

7ον: Σε τρελαίνει όταν ακούς μία διαφήμιση, να έχει «σφάξει’ το αγαπημένο σου τραγούδι! Και αυτό που σε τρελαίνει ακόμα περισσότερο είναι ότι πειράζουν και το pitch του τραγουδιού! (βλέπε το 5)

8ον: Σε ρωτάνε «ποια είναι η αγαπημένη σου μουσική και τους απαντάς «εξαρτάται, για ποια περίπτωση;». Στο μυαλό σου πλέον μπερδεύεις «αυτό που σου αρέσει» με «αυτό που ταιριάζει σε ένα μαγαζί»…

9ον: Εντοπίζεις ασυναίσθητα αν οι υαλοκαθαριστήρες στο αυτοκίνητο ή τα δευτερόλεπτα στο ρολόι, πάνε με τον ρυθμό της μουσικής! Αυτό πραγματικά σε φτάνει στα όρια της τρέλας και της ιδεοψυχαναγκαστικής διαταραχής, αφού σε εκνευρίζει αν το πως κουνιούνται οι υαλοκαθαριστήρες, δεν πάει με τον ρυθμό της μουσικής…

10ν: Δεν μπορείς με τον εαυτό σου, όταν προσπαθείς να θυμηθείς φράσεις από το ρεφρέν ενός τραγουδιού που άκουσες, για να το «χτυπήσεις» στο Google και να το «κατεβάσεις». Θα μου πεις για αυτό υπάρχει το Shazam, αλλά και αυτό κάποιες φορές, τις νέες κυκλοφορίες δεν τις αναγνωρίζει…

11ον: Είναι σχεδόν αδύνατον να πας σε ένα μαγαζί και να μη κατευθυνθείς ασυναίσθητα στο dj booth. Είναι κάτι το ενστικτώδες. Μπαίνει στο club και πας κατευθείαν στο dj booth, είτε για να δεις με τι μηχανήματα παίζει, είτε για να ζητήσεις κανένα τραγούδι (πράγμα που δεν θες με τίποτα όταν παίζεις εσύ μουσική) ή απλά να δώσεις συγχαρητήρια στο dj για την εξαιρετική μουσική που έπαιξε (πιστέψτε με, κάτι το οποίο όλοι οι djs το θέλουν…)

12ον: Νιώθεις την ανάγκη να διορθώνεις τον ήχο όταν παίζει άλλος dj. Ειδικά όσο αφορά τα pitch (βλέπε 5ον και 7ον), όπου κάποιος dj μπορεί να παίζει το «Καλοκαιρινές διακοπές» του Νίκου Καρβέλα, από το 158 bpm στο 170 bpm, μόνο και μόνο για να του βγει η αλλαγή με το επόμενο τραγούδι. Σκέτη τρέλα…

13ον: Σε ενοχλεί αφάνταστα όποιο ηχοσύστημα έχει κουμπιά (πάνω, κάτω) για την ένταση, αντί για ένα κανονικό djίστικο κουμπί. Ξέρεις, όπως αυτό που έχεις στο controller σου, που το γυρνάς και με την μία ανοίγεις την ένταση ή την κλείνεις όσο γρήγορα θες. Όχι πατώντας το εκνευριστικό συν και πλην…

14ον: Είσαι ο μόνος άνθρωπος σε ένα bar, που αναγνωρίζει πως το κομμάτι που παίζει (στο 80s party που είσαι), είναι από τα 90s. Είμαι σίγουρος πώς όσοι αναγνώστες, που δεν είναι djs, διαβάζουν αυτό το άρθρο (και ειδικά το 14ον), θα λένε πως είμαστε τρελοί… Ή μήπως είμαστε εμείς οι νορμάλ;

ιδέα άρθρου: digitaldjtips.com

Η συνέντευξη μου στο Outnow: «Για μένα η μουσική είναι τα πάντα»

Μια συνέντευξη που την απόλαυσα. Ο δημοσιογράφος Γιώργος Παπανικολάου, έκανε μία εξαιρετική δουλειά με τις ερωτήσεις, όπως και κάθε συνέντευξη που κάνει για το Outnow.gr

Μία συνέντευξη που καταθέτω την άποψη μου για τα προβλήματα των djs, την διαφορά μεταξύ ερασιτέχνη και επαγγελματία dj, για το ξεκίνημα των ραδιοφωνικών μου εκπομπών στο Radio Thessaloniki και για την βραδιά που έπαιξα μουσική σε μαγαζί και που δεν θα ξεχάσω ποτέ στην ζωή μου…

Διαβάστε την ολόκληρη στο outnow.gr

Η μουσική υπηρεσία Tidal έρχεται και στην Ελλάδα

«Σας παρουσιάζουμε το Tidal, την πρώτη streaming μουσική υπηρεσία που συνδυάζει μουσική στην καλύτερη ποιότητα (High fidelity), HD μουσικά videos και εξειδικευμένη κριτική παρουσίαση.»

Αυτό είναι το μικρό εισαγωγικό σημείωμα στην κεντρική σελίδα του Tidal, συνοδευόμενο από μία αντίστροφη μέτρηση, που δείχνει την ημέρα και ώρα που θα γίνει το επίσημο λανσάρισμα του και στην Ελλάδα.

Τι είναι όμως το Tidal;

Είναι μία υπηρεσία music streaming, με έδρα την Σουηδία, με εξαιρετική ποιότητα ήχου (FLAC) στα 1411 kbps, η βασική του διαφορά από τις άλλες υπηρεσίες music streaming όπως πχ το Spotify ή το Napster, όπου λειτουργούν με Mp3 ή OGG. Άρα το Tidal απευθύνεται κυρίως σε αυτούς που αναζητούν την καλύτερη ποιότητα στην μουσική τους.

Πριν λίγες ανακοινώθηκε πως ο rapper Jay Z, εξαγόρασε το Tidal, προς 56 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία έχει περίπου 35.000 συνδρομητές (κατά πολύ λιγότερους σε σχέση με το Spotify που μετράει 60 εκατ. συνδρομητές σε όλο τον κόσμο). Όμως το Tidal είναι ακόμα στο ξεκίνημα του, αφού είναι online μόνο σε Αμερική, Καναδά, Αγγλία, Ιρλανδία, Φιλανδία, Ολλανδία, Βέλγιο και Λουξεμβούργο. Η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις 22 χώρες, που θα λανσαριστεί τις επόμενες εβδομάδες.

Το Tidal έχει στην μουσική του βιβλιοθήκη περίπου 25 εκατ. τραγούδια σε FLAC ποιότητα και περίπου 75.000 μουσικά video clip σε High Definition format, με αυτό τον αριθμό να αυξάνει κάθε μέρα. Οπότε, έχετε μεγάλες πιθανότητες να βρείτε αυτό που ψάχνετε.

Επίσης, το Tidal έχει εφαρμογές για smartphones (iPhone & Android), για να μπορείτε να ακούτε την μουσική και μέσα από το κινητό σας.

Όσο αφορά το θέμα της συνδρομής, στην Ελλάδα θα κοστίζει 13.99 ευρώ. Η αντίστοιχη μηνιαία συνδρομή στην Αμερική έχει 19,99 δολάρια. Σίγουρα δεν την λες και φθηνή music streaming υπηρεσία (ας μη ξεχάσουμε το γεγονός όμως πως προσφέρει ποιοτικότερες υπηρεσίες).

Μπορείτε να ρίξετε μία πρώτη ματιά στο Tidal και να το δοκιμάσετε δωρεάν για 7 ημέρες, εδώ: http://tidalhifi.com/gr

Όχι στην ισοπέδωση των djs!

Ζούμε στην εποχή που ο καθένας μπορεί να φορέσει ένα ζευγάρι ακουστικά, να αγοράσει έναν controller και αυτόματα να δηλώσει ότι είναι DJ ή επαγγελματίας DJ. Μπορεί να είναι αυτονόητο ότι όλοι ξεκινήσαμε από το μηδέν, το μεγάλο ερώτημα είναι πόσοι από αυτούς τους χιλιάδες επίδοξους DJs θα βρίσκονται πίσω από μία κονσόλα και θα αμοίβονται από αυτό για 2-3 δεκαετίες. Δυστυχώς οι περισσότεροι από τους χιλιάδες DJs που μας περιτριγυρίζουν, έχουν μία περιστασιακή σχέση με «το άθλημα». Είτε είναι μαθητές-φοιτητές που παίζουν μουσική επειδή τους αρέσει, είτε εργαζόμενοι σε πρωινή δουλειά άσχετη με το αντικείμενο που κάθε Σάββατο βράδυ ασκούν αυτό που ίσως θα ήθελαν πάντα να κάνουν και την υπόλοιπη εβδομάδα.

Για να μην παρεξηγηθούμε, προς θεού δεν κατακρίνουμε τις παραπάνω περιπτώσεις. Ο καθένας έχει δικαίωμα και επιλογή να ασκεί το λειτούργημα του DJ στο βαθμό που αυτός επιθυμεί. Αυτό που κατακρίνουμε όμως και είμαστε 100% αντίθετοι, είναι οι συγκεκριμένοι άνθρωποι να θεωρούν ότι είναι ίσα και όμοια με καταξιωμένους επί δεκαετίες DJs, με «βαριά» βιογραφικά και δισκοθήκες και το κυριότερο: Ανθρώπους που έχουν κάνει μεγάλες θυσίες και έχουν δώσει και τη ψυχή τους για να μπορούν να ζουν αυτοί και οι οικογένειες τους από το DJing.

Είναι σαν ένας ποδοσφαιριστής της 3ης-4ης εθνικής, που είναι άλλη η βασική του δουλειά και απλώς κλοτσάει το τόπι κάθε Κυριακή, να αυτό-πλασάρεται ως επαγγελματίας ποδοσφαιριστής και να θεωρεί τον εαυτό του ίσο και όμοιο με τον Μήτρογλου και τον Κλάους Αθανασιάδη. Γράφουμε το παράδειγμα αυτό, γιατί ανοίγοντας το ελληνικό Facebook, θα παρατηρήσουμε εκατοντάδες –ή μάλλον χιλιάδες- προφίλ που έχουν τα αρχικά «DJ» στο όνομα και ένα ζευγάρι ακουστικά στη φωτογραφία. Kαι πάλι τονίζουμε για να μην παρεξηγηθούμε, ότι όσοι αγαπούν αληθινά το DJing και είναι διατεθημένοι να ασχοληθούν ΣΟΒΑΡΑ και να προσφέρουν έστω και ένα ληθαράκι στο επάγγελμα, κάνουν πολύ καλά να πλασάρουν έτσι τον εαυτό τους γιατί σε τελική ανάλυση αυτό είναι πραγματικά.

Αυτό όμως που δεν μπορούμε να δεκτούμε είναι αυτοί που παίζουν μόνο για την «τρέλα» τους (κάτι άλλο ήθελα να γράψω εδώ που όλοι το καταλάβατε), για τη μόστρα και το εύκολο μεροκάμματο, να θεωρούν ότι είναι ίσα και όμοια με επαγγελματίες DJs. Μην ξεχνάμε ότι με μαθηματική ακρίβεια, ότι όλοι αυτοί μετά από 2-3 χρόνια θα σταματήσουν να ασχολούνται με το DJing και θα επιστρέψουν στην κανονική τους δουλειά. Ο λόγος: για να προχωρήσεις σοβαρά στο χώρο αυτό, όπως και σε κάθε άλλη δουλειά, θέλει επένδυση χρόνου και χρήματος. Αναβάθμιση εξοπλισμού, δισκοθήκη, hardware και software για producing, χρόνος για συνεχή βελτίωση σε DJing και παραγωγή και ακροάσεις χιλιάδων τραγουδιών κάθε μήνα. Δεν είναι τυχαίο ότι όσοι DJs κατάφεραν είτε να ξεχωρίσουν από τους πολλούς ή να αντέξουν επί δεκαετίες ενεργοί, δουλεύουν σκληρά (είτε στο producing είτε στο DJing είτε ακόμα και στις δημόσιες σχέσεις) και συνεχώς εξελίσσονται.

Επομένως εσύ που βιάστηκες να δηλώσεις επαγγελματίας DJ, χωρίς να είσαι διατεθημένος να δουλέψεις και να επενδύσεις χρόνο και χρήμα, σκέψου ότι κάποιοι «συνάδελφοι» σου ζουν κυριολεκτικά από το DJing, πληρώνουν το ενοίκιο, τους λογαριασμούς τους από αυτή τη δουλειά. Μπορεί εσύ να το κάνεις απλά ως χόμπυ επειδή σου αρέσει, αλλά είναι κάποιοι «συνάδελφοί» σου που συνεχώς εξελίσσονται, επενδύουν και κάνουν βήματα μπροστά στο χώρο. Φυσικά και έχεις κάθε δικαίωμα να βλέπεις το DJing όπως εσύ θέλεις και κανείς δεν μπορεί να σε κρίνει για αυτό. Η ισοπέδωση όμως και η εξομοίωση πρέπει να σταματήσει, γι’αυτό ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ, κράτα ένα πιο χαμηλό προφίλ.

aναδημοσίευση από το godisadj.gr

Κυκλοφορεί το πρώτο ασύρματο crossfader για digital djs! (Video)

Μήπως σου αρέσει να σκρατσάρεις (όχι δεν εννοώ το παιχνίδι του ΟΠΑΠ) με βινύλια, αλλά είσαι και tech freak, οπότε θες να έχεις την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο dj set σου; Τότε εδώ είναι η λύση. Mixfader!

Το Mixfader, είναι το πρώτο ασύρματο crossfader που κυκλοφορεί στην αγορά, με δική του εφαρμογή, που επαναπροσδιορίζει το ψηφιακό σκρατσάρισμα! (Δες παρακάτω το μικρό αλλά αποκαλυπτικό video)

Το Mixfader, ανακοινώθηκε μέσα στην εβδομάδα. Για να δημιουργηθεί, συνεργάστηκαν ηχολήπτες και επαγγελματίες djs, που σημαίνει πως καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των χρηστών του. Το fader, συνδέεται μέσω Bluetooth, με το smartphone (Iphone, Android, Windows) ή το tablet σου, ενώ η εταιρεία που το ανέπτυξε, ισχυρίζεται πως δεν υπάρχουν ενοχλητικά θέματα σχετικά με το latency.

Μπείτε στο site της εταιρείας για να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες και δείτε το video:

Zero Freitas – O άνθρωπος με τη μεγαλύτερη δισκοθήκη στον κόσμο

Ο λόγος για τον Zero Freitas από τη Βραζιλία, η συλλογή βινυλίων του οποίου αριθμεί κάποια εκατομμύρια δίσκους οι οποίοι μεταφέρονται διαρκώς στο Σάο Πάολο με κοντέινερ από διαφορετικά σημεία του πλανήτη.

Ο Βραζιλιάνος κροίσος ξεκίνησε να αγοράζει δίσκους από πιτσιρικάς και όταν τριαντάρησε μετρούσε ήδη 30.000 βινύλια. H πετυχημένη επιχείρησή του ως ιδιοκτήτης εταιρίας λεωφορείων, βοήθησε να ικανοποιήσει τον στόχο του για να αποκτήσει περισσότερα. Έχει επιστρατεύσει δεκάδες συνεργάτες ανά τον κόσμο, από τη Νέα Υόρκη και το Μεξικό μέχρι τη Νότια Αφρική, τη Νιγηρία και το Κάιρο, να εντοπίζουν βινύλια και να τον ενημερώνουν αμέσως.

Ο Zero Freitas πάντως, αντιλαμβανόμενος το ιστορικό βάρος των δίσκων βινυλίου που έχει στην κατοχή του δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια, αφού αποφάσισε να καταχωρήσει ένα σημαντικό μέρος από το περιεχόμενό τους στην πλατφόρμα «ARC MUSIC», η οποία περιλαμβάνει πλέον περίπου 3 εκατομμύρια ηχογραφήματα, περίπου 90 εκατομμύρια τραγούδια και 800.000 cds. Την μη κερδοσκοπική αυτή πλατφόρμα επισκέπτονται τακτικά, δισκογραφικές εταιρείες, σκηνοθέτες αλλά και λάτρεις της μουσικής που δυσκολεύονται να βρουν συγκεκριμένα κομμάτια. Όπως ήταν αναμενόμενο μάλιστα πολλοί ήταν οι μουσικοί, μεταξύ των οποίων και ο Κιθ Ρίτσαρντς, που αποφάσισαν να στηρίξουν την πρωτοβουλία δωρίζοντας ηχογραφήσεις ή ακόμα και χρήματα.

Δείτε το video – ρεπορτάζ του BBC: